El Consell d’Exportadors de Cafè del Brasil (CECAFÉ) ha declarat a través d’una nota de premsa a la seva pàgina web, l’estat de la crisi logística i el seu impacte negatiu en el rendiment exportador del país.
En la declaració, CECAFÉ explica que el sector del cafè està patint les conseqüències d’una vaga de camioners al Port de Santos, el principal port d’exportació del cafè brasiler.
A continuació us traduïm la nota de premsa publicada per CECAFÉ:
“El Consell Brasiler d’Exportadors de Cafè , una organització que representa a 120 empreses associades que participen activament en el sector del cafè verd brasiler, i que en conjunt corresponen al 91% de les exportacions de cafè, vol presentar les aclariments necessàries als torradors i comerciants de cafè sobre el situació logística desafiant en curs al país.
Com sabeu, la Covid-19 ha plantejat nombrosos reptes globals a diverses economies del món; el tancament de ports, els consegüents retards en els vaixells i la percepció de la manca de disponibilitat de contenidors, entre d’altres.
Durant el període de pandèmia, els productors, exportadors i membres relacionats de la cadena de subministrament de cafè brasilers van treballar intensament per garantir el subministrament de cafè nacional i estranger. Es van adoptar diverses mesures preventives per mitigar l’impacte de la Covid-19 per garantir l’estabilitat dels ingressos del cafè i l’ocupació relacionada al país.
Malauradament, els nostres associats, així com la gran majoria de l’agroempresa brasilera, s’han enfrontat a grans reptes logístics per enviar els seus productes. L’impacte s’ha sentit amb més força des del maig de 2021. Els canvis freqüents de càrrega, les cancel·lacions de reserves, la manca d’espai als vaixells i la menor disponibilitat de contenidors de qualitat alimentària representen la nova normalitat.
A més de l’escenari caòtic relacionat amb el transport marítim internacional, els exportadors de cafè s’enfronten ara a la vaga dels camioners autònoms al Port de Santos. La vaga en curs ha impedit la retirada dels contenidors buits i el seu retorn amb la càrrega de cafè carregada per a l’exportació a les terminals portuàries.
Segons la informació recollida per CECAFÉ, per por de represàlies (danys als vehicles), les empreses de transport han reduït notablement els seus camions en funcionament: una mesura que ha perjudicat encara més el flux de mercaderies d’exportació per Santos. Esperem nous retards i desafortunats nous terminis per als enviaments”.
Malgrat els grans esforços dels equips logístics dels exportadors, els reptes logístics interns i externs han imposat limitacions als enviaments de cafè brasiler. Segons els nostres registres, el país ha acumulat retards d’enviament per un total d’aproximadament 3,7 milions de bosses de 60 kg des del gener de 2021.”
Com a CECAFÉ ens agradaria informar als compradors de cafè brasilers que la nostra associació ha mantingut un ampli diàleg amb altres sectors de l’agroempresa així com amb el govern, unint esforços per mitigar els problemes logístics esmentats anteriorment, minimitzant, per tant, els retards d’enviament en el futur.
Aquesta declaració reafirma el compromís de CECAFÉ i els seus associats amb la transparència. També vol demostrar el compromís del sector amb els poders públics respecte a la Llei per continuar oferint el nostre cafè al món.”
Font notícia: Cecafe.com