facebookPixel La producció de cafè de Colòmbia cau un 20% el passat mes de gener - Gremi del Cafè, torradors de Catalunya
10 de febrer de 2022 gremicafe

La producció de cafè de Colòmbia cau un 20% el passat mes de gener

 

Colòmbia, el productor més gran mundial de cafè aràbiga, va registrar una producció de 868.000 bosses de 60 kg de cafè verd, el que significa un 20% menys respecte als gairebé 1,1 milions de bosses produïdes el gener del 2021. El principal motiu que ha condicionat aquesta reducció, les condicions meteorològiques desfavorables.

Si ampliem el període de producció i mirem la temporada entre octubre 2021 i gener 2022, la producció arriba als 4,4 milions de bosses. És a dir, un 19% menys que els més de 5,4 milions de bosses durant el mateix període anterior.

Pel que fa a la producció dels darrers 12 mesos, la producció cau un 11% fins a gairebé 12,4 milions de bosses de 60 kg.

 

Les exportacions de cafè cauen un 1% al gener

Tot i la baixada en la producció de cafè, les exportacions del cafè verd van caure molt lleugerament, en 1%, fins a 1.063.000 bosses de 60 kg de cafè verd de les 1.072.000 bosses exportades el gener de 2021. Aquest lleu decreixement d’1% també es reflecteix si mirem en el període dels darrers 12 mesos, exportant així un total de 12,4 milions de bosses.

Ara bé, si agafem el període del cafè, des d’octubre del 2021 fins al gener del 2022, les exportacions cauen en un 8% respecte al mateix període de l’any anterior.

 

 

Font de la notícia: Comunicaffe